Spring naar het artikel

Servicenormen GGD Rotterdam-Rijnmond

Vertalen

Gebruik Google om deze website te vertalen. Wij nemen geen verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de vertaling.

GGD Rotterdam-Rijnmond vindt goede service erg belangrijk. De servicenormen geven aan op welke minimale service u mag rekenen. Om u duidelijk te maken wat u van ons mag verwachten, zijn er onze servicenormen.

  • Afspraken
    Afspraken komen we na. Wij informeren u en u informeert ons als daar iets tussen komt en we zoeken als dat nodig is naar een alternatieve oplossing.
  • Actuele informatie
    Onze informatie is actueel en in begrijpelijke taal. Is die toch niet duidelijk, ontbreekt er iets of klopt iets niet, dan stellen wij het op prijs als u ons dat laat weten.
  • Duidelijk
    Voor alle relevante producten en diensten staat op de website ggdrotterdamrijnmond.nl aangegeven hoe en waar u die kunt verkrijgen, wat u daarvoor eventueel nodig heeft of zelf moet doen en hoe lang de afhandeling duurt. Zo kunt u zich beter voorbereiden op een bezoek aan de GGD en komt u niet voor niets.
  • Respect
    Wij benaderen u met kennis van zaken, vriendelijk, open en met respect. Dat respect verwachten wij ook van u. Als u onze houding of ons gedrag niet correct vindt, vragen wij u ons daarop aan te spreken.
  • Gegevens en privacy
    Wij vragen geen gegevens van u waarover wij in onze systemen al beschikken. U levert benodigde informatie correct en tijdig aan. We gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en gebruiken deze alleen als dat nodig is en juridisch toegestaan.
  • Klantvriendelijk
    Als u telefonisch contact opneemt, staan wij u vriendelijk en deskundig te woord en streven wij ernaar uw vraag zoveel mogelijk direct te beantwoorden. Kan uw vraag toch niet direct worden beantwoord, dan bellen wij u uiterlijk de volgende werkdag voor 17.00 uur terug. Gaat het om een ingewikkelde aangelegenheid waarvoor meer tijd nodig is, dan bellen wij u terug om te melden wanneer u wel een antwoord kunt verwachten.
  • Vindbaarheid
    Als u via de zoekfuncties van Google op ggdrotterdamrijnmond.nl een product van de GGD zoekt, vindt u bij de eerste vijf resultaten de ingang tot de digitale dienstverlening die u zoekt.
  • Wachttijden
    Als u digitaal of telefonisch een afspraak maakt bij de GGD kunt u daarvoor binnen vijf werkdagen terecht. Als u een afspraak heeft is de maximale wachttijd 10 minuten. Bij vrije inloop wordt bij de ingang duidelijk aangegeven hoe lang de wachttijd is.
  • Reactie
    U ontvangt binnen vijf werkdagen een reactie op uw vraag, idee of klacht. Gaat het om een ingewikkelde aangelegenheid dan ontvangt u binnen vier weken een antwoord. Ernstige meldingen over de buitenruimte lossen we zoveel mogelijk binnen 24 uur op. U kunt ons helpen door in acute en gevaarlijke situaties dit snel bij ons te melden en daar waar dat kan zelf mee te helpen aan een oplossing.
  • Social media
    Op berichten via sociale media op de accounts @GGDRR reageren wij tijdens kantoortijden zo spoedig mogelijk. Dat kan een inhoudelijke reactie zijn of de melding dat er eerst iets uitgezocht moet worden.

De medewerkers van de GGD Rotterdam-Rijnmond zetten zich dagelijks in voor de gezondheid van ruim één miljoen inwoners in de regio Rijnmond. Daarbij hebben zij regelmatig contact met cliënten. Lees in de folder welk recht op informatie u als cliënt heeft en hoe de GGD Rotterdam-Rijnmond uw privacy beschermt.